Publicador de continguts

null Neix el Barcelona Retail Lab, un nou laboratori per impulsar la transformació digital dels comerços

El Laboratori de Comerç de Nova Generació fa una crida perquè empreses TIC participin en el projecte

Neix el Barcelona Retail Lab, un nou laboratori per impulsar la transformació digital dels comerços

El Laboratori de Comerç de Nova Generació fa una crida perquè empreses TIC participin en el projecte

Barcelona, 19 de març 2021

Barcelona Retail Lab, així és com s’ha batejat el nou Laboratori de Comerç de Nova Generació creat a Barcelona per impulsar la transformació digital dels comerços de la capital catalana. L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, juntament amb el Cercle Tecnològic de Calalunya (CTecno) i l’Associació de Comerciants CorEixample, engeguen aquest projecte que busca estimular la viabilitat econòmica, la sostenibilitat ambiental i el dinamisme social del teixit comercial, un sector que s’ha vist afectat pels efectes de la Covid-19.

Per fer-ho possible, el Laboratori de Comerç fa una crida a totes aquelles empreses TIC interessades a aportar solucions tecnològiques innovadores per abordar reptes com la seguretat, l’optimització d’espais, la personalització de l’experiència en botiga o la millora de la informació i promocions sobre els productes i serveis. El termini finalitza 21 de març. 

Per comprovar-ne la viabilitat, es durà a terme una prova pilot sobre quatre comerços de l’eix Cor Eixample, seleccionats a l’Eixample dret: Flors Navarro, un clàssic dins el món de les flors i la jardineria a Barcelona; Barrabes Esquí i Muntanya, una botiga líder en l’àmbit europeu, dedicada al món de la muntanya i l’outdoor; Crearte Styling, un saló de bellesa integral, taller d'imatge, perruqueria i estètica amb productes biològics i Crois Croissant Gourmet, una cafeteria especialitzada en croissants. 

Més enllà dels beneficis propis per a cada comerç, amb Barcelona Retail Lab s’espera obtenir resultats mesurables en la dinàmica comercial entre els diferents comerços i amb el conjunt del barri, a més a més de millorar l’experiència i potenciar el valor de sortir a comprar, en moments on el comerç online i els canvis d’hàbits, fruit de la pandèmia, són un vertader desafiament.

El projecte s’emmarca en l’estratègia de suport al comerç que realitza l’Ajuntament de Barcelona, que té l’objectiu de validar l’impacte de la tecnologia sobre la rendibilitat econòmica dels establiments del barri.