Publicador de continguts

null Més formació digital per millorar l'oferta de serveis del comerç i la restauració

Estudi de diagnòsi comerç i restauració

Més formació digital per millorar  l'oferta de serveis del comerç i la restauració

Més del 80% dels establiments comercials i de restauració, necessiten formació en competències digitals 

Barcelona, 27 de maig 2021

En un  context de crisi postpandèmica, l’Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç, Barcelona Activa i la Fundació BCN Formació Professional, han presentat l’estudi“Diagnosi, noves tendències i necessitats al Sector Comerç i Restauració de la ciutat de Barcelona”, realitzat per l’Observatori de la FP.  

Aquest estudi mostra com l’impacte que han patit aquests sectors al llarg d’aquests mesos s’ha traduït en noves necessitats. I és que, tant els establiments comercials com la restauració demanden més formació en activitat online, gestió de comunitat i eines TIC .

La diagnosi s’ha fet mitjançant un treball de camp que recull 252 respostes d’establiments tant de Barcelona com ciutats de l’àrea metropolitana. Els resultats obtinguts mostren que més del 80% d’aquests establiments necessitarien rebre formació en almenys un àmbit, en termes d’activitat online, creació de comunitat i eines TIC. A més a més, també demanen una gestió dels negocis més acurada amb el nou context, ja que el sector afirma no sentir-se preparat per abordar els nous reptes generats pels nous hàbits de consum.

L’Ajuntament de Barcelona i la Fundació BCN Formació Professional s’ha decidit posar el focus en aquests sectors principalment perquè han estat un dels més afectats al llarg de la pandèmia, a més de ser un dels sectors amb més percentatge de persones aturades.

A través de Barcelona Activa, l’Ajuntament ja executa plans de digitalització a comerços, programes i ajuts específics per ambdós sectors, així com formació trimestral o de més llarga durada per a les persones que s’ocupen en aquests àmbits. A més, s’han incrementat l’oferta de Reskillinkg i Upskilling per augmentar les competències i millorar les necessitats detectades a l’estudi.

Al voltant de la meitat dels establiments demanden formació per identificar accions i fidelització amb la clientela, així com mètodes de presentació dels productes. Per aquest motiu, Barcelona Activa inclou, en el seu pla, nous itineraris formatius professionalitzadors. 

Amb un pressupost de 4,74 milions d’euros, l’Ajuntament de Barcelona preveu ajudar i generar impacte, aquest 2021, sobre més de 6.000 persones i en més de 1.300 comerços a través de formacions, acompanyaments experts, ajuts i subvencions. 

Per a més informació, consulta l’estudi complet en aquest enllaç.