saltar navegació

Menú principal

Notícies i Premsa/Novetats

Les empreses de Barcelona Activa són noticia!

Repassem un cop més l'actualitat d'start-ups amb menció destacada a tres empreses que han fet amb èxit el salt internacional: Starlab, Infraplan i ADman Media.

Barcelona Activa, 06 de març 2018

ADman Media

Adman és una companyia de publicitat nascuda el 2010. El seu negoci  consisteix en el que s'anomena video supply-side platform. Què vol dir això? Bàsicament, consisteix en una plataforma que suministra vídeos de publicitat per a formats online. La tecnologia que ha desenvolupat ADman permet distribuir aquests vídeos i, a més, segmentar les campanyes de publicitat al perfil del client final al qual vol arribar la companyia anunciant i, fins i tot, interactuar-hi. ADman opera majoritàriament en països hispanoparlants. L'empresa, que es va consolidar als equipaments del Viver Glòries, és ara notícia perquè l'ha comprada la plataforma canadenca de publicitat digital AcuityAds per 12 milions d'euros.

Starlab

Starlab és un centre tecnològic privat amb gairebé 20 anys de recorregut en camps com l'espacial i la neurociència. En la seva trajectòria ha donat a llum diversos projectes i spin offs que ara ja caminen sols, com Neuroelectrics, Neurokai o Star2earth. En el marc de l'Smart City expo World Congress, Starlab va compartir estand amb Barcelona Activa i va presentar-hi UrbanAI, una plataforma d'accés a dades espacials recollides pels satèl·lits que ajuda a creuar-les amb dades d'altres fonts per extreure'n informació útil. Per exemple, treballen amb l¿arbrat urbà de Barcelona.

Infraplan

Aquesta companyia ja no és una start-up, és una empresa consolidada amb anys de trajectòria nascuda el 2001. Ara, Infraplan factura 1,5 milions d'euros i dona feina a 25 persones. L'activitat principal consisteix a creuar cartografies, dades cadastrals, inventaris d'elements de la via pública, dades de gent que es mou amb roaming en una ciutat i fer que aquestes dades puguin ser usades per diversos sectors.  D'això va la geomàtica, la ciència que s'ocupa de la gestió d'informació geogràfica mitjançant la utilització de tecnologies de la informació i la comunicació. Treballen amb moltes ciutats que volen ser smart, com ara Barcelona. Aquí es dediquen al manteniment de dades de geocodificació d'habitatges i locals comercials, és a dir, a comprovar que les adreces que consten als sistemes de l'Ajuntament són les correctes.